Wednesday, 25 March 2009

Aku Budak AFATS II

Memang sudah menjadi tradisi bagi AFATS, langkah pertama AFATS braders dan juga yang akan memasuki AFATS bermula dari Stesyen Keretapi Seremban..

Sepatutnya apabila majlis re union hendak diadakan, AFATS braders kena berkumpul di Stesyen Keretapi Seremban (idea jer)... so dari sini aku menaiki 3 ton ( masa ni tak tau apa dia 3 ton tu, biasanya panggil trak askar jer). So bermulalah perjalanan ke Port Dickson dan ia mengambil masa lebih kurang 1 jam perjalanan..

Masa tu tahun 1989, mana ada highway lagi..dari Pekan PD melalui jalan Pantai, pemandangan memang cantik..masa tu lahh.. bila dah lama duk PD.. pecah kepala beb!! pekan koboi ( satu kali tawaf jer)..

So, sampailah di AFATS Kem Segenting.. cuaca agak panas.. turun 3 ton kat square pastu berbaris lintang pukang jer time tu.. maklumlah civillianlah katakan..

Duk kira strength berapa org ada.. mana lah tau kot ada yang terjun 3 ton tgh jalan..
Ok semua cukup.. tempat tidur dibaginya sebelah kantin dekat dengan cookhouse.. Masa ni member yang aku kenal pasal depa capoi dekat ngan aku Ishmayel Suleiman ngan Rani..

Ada gak nampak brader intake 21 masa tu gi cookhouse..muka toya jer.. pasal time tu brader dia org, kira super brader aku lah masih lagi dalam latihan ketenteraan..

Dah dapat tempat kat mana nak membuta malam tu, apa lagi pekena nasi kawah lah..kira orait!! perut lapar beb..!

Apa-apa hal aku chaloo dulu..

to be continued...

535445 Asyraff Sharif a.k.a suak

istilah AFATS/Army:
3 ton - trak
square/tikar sejadah - pdg kawad
capoi - katil

No comments:

Post a Comment